الأزمة تتواصل مع محمد سراج الدين .. رسالة نارية جديدة من تركي آل الشيخ

واصل تركي آل الشيخ رئيس الهيئة العامة للترفيه بالمملكة العربية السعودية ومالك نادي ألميريا الإسباني هجومه على عضو مجلس إدارة الأهلي المصري محمد سراج الدين .

أزمة محمد سراج الدين وتركي آل الشيخ

Advertisements

وكتب تركي آل الشيخ عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك” “ارجع أسال هوا انتى مين عشان اكسر عينك؟ مالكش اي قيمة … بعدين اذا انا بحب الشو على كلامك على الاقل بدفع حق الشو الي بعمله …مش زيك هارينا بابي ومامي وفي الاخر ناجح بفلوسي انا ودعمي انا؟!”.

وتابع: “متعملش فيها راجل وبتاع كرامه وانتى اساساً الكرمه دي متعرفهاش الا في بوست فيس! وبعدين انا مش حشتم في ابوك المحترم الي للاسف معرفش يربيك ولا اجيب سيرة ارض الطوب الرملي في الواحة في مدينة نصر وبقية الاراضي والشيك الي ب ١٠ مليون جنيه بدون رصيد لن كده حيزعل منك بابي “.

Advertisements

واختتم: “لو عندك كرامه يابو كرامه يا اهبل كان اتصرفت وانا مرتين ارمي الاستقاله في وشك ومتقبلوهاش … واستقاله بين السطور فيها انه ميشرفنيش اكون رئيس ل نادي الاهلي العظيم الي بحبه وبحب جمهوره وفيه هلفوت في مجلس الاداره زيك … بتاع بابي ومامي ! دي اخر مره انزل ل مستواك وارد عليك ببوست … فاهمني”.

كيف بدأت أزمة محمد سراج الدين وتركي آل الشيخ؟

الأزمة بدأت عندما كتب محمد سراج الدين عبر حسابه على فيس بوك: ” بعيد عن الكورونا ربنا يحفظنا ويسلمنا منها جميعاً في فيروس عجوز موجود من زمان في قطاع الرياضة في مصر”.

بعدها قام تركي آل الشيخ بالرد على محمد سراج الدين، قائلا: ” هوا مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الاعراب بس قبل مارد عليك يا هلفوت؟”.

لم تنته القصة عند هذا الحد بل جاء رد آخر من من محمد سراج الدين، حيث كتب عبر “فيس بوك”: “هو أنا متربي وهادي الحمد لله ودي نعمة ربتني عليها والدتي الأستاذة الجامعية ووالدي وهو لواء مدفعية سابق في الجيش المصري بس افتكر أنه كان علمني كمان ان الكرامة دي أعلى وأهم صفات الإنسان وإن عمري ما اقبل أي تجاوز في حقي”.

وأضاف: “انا بشفق عليك حقيقي لأنك ملقتش حد يربيك تربية سوية أو يعلمك ان مش كل حاجة المظاهر والشو والهبل اللي بتعمله ده اللي خلاك مسخة أمام العالم كله في قيم ومعاني وأصول أهم وأسمى من كده بكتير بس انت معذور متعرفهاش بحمد ربنا أني اتربيت كده وانا مش بشوفك يا تركي آل شيخ من أول يوم غير واحد ناقص وجاهل وهفضل أشوفك كده على طول”.

وواصل: “وعلى فكرة أنت مش كاسر عيني وأنت عارف كده كويس ولا عمرك هتقدر في أحلامك حتى تكسرها ولا انت ولا اتخن تخين”.

التعليقات

أخبار ذات صلة